محصولات هیوندای ( که یکی از چند شرکت خوب خودروسازی کره جنوبی بشمار می رود ) در ایران و حتی بازارهای خارجی طرفداران زیادی پیدا کردند. چهار محصول این کمپانی در این لیست ما قرار دارند که نشان دهنده محبوبیت این خودروها در داخل کشور هستند و دلیل آن هم تولید خودروهای با کیفیت و متناسب با نسل های مختلف جامعه و استفاده از امکانات به روز در این خودرو از سوی هیوندای می باشد. i30 را میتوان یکی از موفقترین خودروهای هیوندای است که توانسته علاوه بر فروش خوب، جوایز متعددی را نیز نصیب خود کند. این خودرو در سال 2007 به دنیا معرفی شد و توانست به دلیل کم بودن الایندگی اش در اروپا همانند هیوندای سوناتا به خودروی محبوب تبدیل شود و فروش بالایی برای خود ثبت کنند.
در سال های 2010 به بعد این خودرو وارد بازارهای داخلی شد و با توجه به کلاس بدنه اش و سیستم هایی ایمنی و امکانات رفاهی که در ان تعبیه شده بود در بین مردم محبوب شود.
آینه الکتروکرومیک داخل، تودوزی چرمی، شیشه های ضد اشعه فرابنفش، سردکن مواد غذایی، سیستم صوتی با آمپلی فایر و تعویض کننده 6 تایی CD، پورت های AUX ،IPOD و USB که در کنسول وسط قرار گرفته است، خروجی شارژر، تهویه اتوماتیک مجهز به سیستم کنترل کیفی هوا AQS و نمایشگر اطلاعات راننده SUPER VISION از جمله تجهیزاتی هستند که در i30 تعبیه شده اند.
این خودرو تا سال 2013 در ایران عرضه می شد ولی بعد از ان دیگر شاهد نمونه های جدید این خودرو در داخل کشور نبودیم. از نکات مثبت i30 می توان به پایداری خوب، شتابگیری عالی، ترمزهای خوب، کابین جادار با امکانات مناسب، آلایندگی کم و از نکات منفی ان به سواری خشک همراه با کوبش، بلند بودن طول دنده ها، جلوبندی ضعیف اشاره کرد. i30 توانست 5 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP دریافت کند. نسخه های کم کارکرد این خودرو می توانند گزینه خوبی برای خریداران باشند در صورتی که تاییدیه لازم از شرایط فنی و ظاهری سالم این خودرو توسط تست های انجام گرفته شده از خودرو صادر شود.
اپتیما یکی از محصولات خودروسازی کیا است که از سال 2000 تاکنون روی خط تولید این شرکت قرار دارد. نسل دوم این خودرو که سال 2009 از ان رونمایی شد یک سال بعد وارد بازارهای داخلی شد و رقیبی برای خودروهای هیوندای سوناتا ، آزرا و تویوتا کمری محسوب می شد. نسل دوم این خودرو بعد از مدت کوتاهی از خط تولید شرکت حذف شد و از سال 2011 تا 2016 نسل سوم ان در حال تولید بود، به همین دلیل با توجه به فروش خوب این خودرو مدل 2010 تعداد خیلی کمتری نسبت به بقیه نسل های این خودرو در ایران و بازارهای خارجی وجود دارد.
تجهیزات رفاهی چون 10 عدد کیسه هوا، سیستمهای ترمز ABS , ESP, EBD، ورود و استارت بدون کلید، سیستم صوتی حرفهای اینفینیتی، تنظیم برقی صندلیهای جلو به همراه حافظه صندلی راننده، چراغهای جلو اتوماتیک، سنسور پارک و کروز کنترل در این خودرو دیده می شود که می تواند علاقه مندان به خودرو را به سمت خود جذب کند. هماهنگی خوب موتور با گیربکس ، استفاده از مواد با کیفیت در داخل کابین ، طراحی نسبتا خوب این خودرو از نکات مثبت اپتیما محسوب می شوند. از نظر ایمنی اطلاعات دقیقی از انجام تست های تصادف در مورد این خودرو منتشر نشده است اما مدل های قدیمی این خودرو توانسته اند در این تست ها 4 ستارع ایمنی از موسسه EURONCAP دریافت کنند.
تامین قطعات خودروهای کیا کمی مشکل تر از محصولات هیوندای است و همین مسئله ممکن است عده ای را از خریدن این خودروها منصرف کند. ولی با توجه به کیفیت ساخت خوب این خودرو و پیشرانه نسبتا خوب ان می تواند گزینه بسیار مناسبی برای خریداران در مقابل خودروهای چینی و حتی خودروهای صفر داخلی باشد. از نظر قدرت پیشرانه با توجه به اینکه از یک موتور 6 سیلندر در این خودرو استفاده شده اما نیروی تولیدی ان از هیوندای سوناتا و آزرا کمتر است ولی سواری بهتری را برای سرنشینان فراهم می کند.
نسخه های کم کارکرد این خودرو می توانند یک انتخاب مناسب برای افرادی که قصد دارند تا حداکثر 300 میلیون تومان صرف خرید خودرو کنند باشند چرا که علاوه بر سواری خوب، هزینه های نگهداری قابل قبولی برای صاحبان به همراه دارند.
MG نام یک شرکت خودروساز انگلیسی است که در سال 1924 تاسیس شد. این شرکت بعد از تاسیس و شروع کردن به تولید محصولات خود دائما دست به دست چرخید تا نهایتا در سال 2005 زیر نظر دو کمپانی چینی به تولید محصولاتش پرداخت. در سال 1388 با گرفتن نمایندگی این کمپانی در ایران محصولات MG به صورت رسمی به داخل کشور عرضه شدند. اولین محصولی که وارد ایران شد MG 550 بود که با اسقبال خوب از طرف مردم مواجه شد و بعد از ان با شناخته تر شدن این برند در داخل روز به روز بر فروش محصولات این کمپانی افزود می شد.
MG 6 یکی از محصولات این کمپانی است که توانسته فروش نسبتا خوبی را در بازار ثبت کند. با شنیدن نام این کمپانی بیشتر مردم فکر می کنند که با یک خودروی بی کیفیت روبه رو هستند اما این خودرو با مرور زمان توانسته خودش را اثبات کند و جایگاه خودش را در ایران تثبیت کند. از نظر کیفیت شاید به محصولات هیوندای و تویوتا نرسد اما در کنار قدرت و سیستم های بکار رفته در ان به مرور زمان توانسته خود را به انها نزدیک کند. با توجه به اینکه این خودرو از نظر هزینه تعمیرات و نگهداری جزو خودروی های رده متوسط قرار می گیرد و جزو خودروهای پر خرج محسوب نمی شود یکی از عواملی که باعث محبوبیت این خودرو می شود گارانتی معتبر این خودرو است که در این مدت تمام هزینه های ایجاد شده برای این خودرو را پرداخت می کند. از نکات مثبت این خودرو می توان به شتاب قابل قبول، امکانات بالای خودرو، قابلیت تعویض دنده از پشت فرمان، طراحی قابل قبول و از نکات منفی ان به ترمزهای نه چندان قابل اعتماد، کیفیت پایین مواد به کار رفته در خودرو، سر و صدای داخل کابین. افت قیمت در هنگام فروش ماشین، خدمات پس از فروش ضعیف اشاره کرد.
سنسور پارک عقب، دوربین عقب، کروز کنترل، محفظه خنک نگهدارنده، نشانگر باد تایرها، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها، چراغ LED عقب و چراغ دیلایت، آیینه های برقی مجهز به سیستم گرمکن، آیینه داخلی الکتروکرومیک جهت راحتی دید راننده در شب، ایموبیلایزر، ریموت کنترل، استارت دکمه ای، دارای استانداردهای EN و E-Mark اروپا در محافظت از عابرین پیاده و ... از امکانات این خودرو هستند. MG 6 همچنین توانسته 4 ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP دریافت کند.
هیوندای اکسنت 2014 که نسل چهارم هیوندای ورنا می باشد ( که در سال های 2000 تا 2005 در حال تولید شدن بود ) در سال 2012 رونمایی شد و در سال 2014 به داخل کشور عرضه شد. از نکات مثبت این خودرو می توان به هندلینگ خوب، سرعت بالای پاسخگوی گیربکس، کابین جادار، مصرف سوخت اقتصادی و از نکات منفی ان به کیفیت پایین متریال استفاده شده در کابین، خشک بودن صندلی ها، ضعف سیستمهای برقی اشاره کرد.
ایموبلایزر، سانروف، شیشه ها و آینههای برقی، سیستم صوتی با 4 باند و قابلیت پخش mp3 و ورودیهای USB و AUX، سیستم تهویه مطبوع خودکار سفارشی، دوربین دید عقب با نمایشگر روی آینه وسط و حسگر فاصله، سیستم کاهش مصرف سوخت Eco خودکار، نشاندهنده میزان باد تایرها، کیلومترشمار سوپرویژن و دکمه استارت موتور به همراه سوئیچ کارت، از جمله امکانات رفاهی این خودرو است.
به لطف کیفیت خوب ساخت، تودوزی طرح دار، طراحی شیک داشبورد و کیفیت بالای مواد به کار رفته، فضای داخل کابین دلنشین از اب درامده است. این خودرو در بازار داخلی نیز از کیفیت، امکانات و طراحی مناسبی در مقابل سایر همردههای خود برخوردار است که باعث میشود از ارزش خرید بالایی برخوردار بوده و طرفداران زیادی را به سوی خود جذب نماید. از رقبای اصلی این خودرو کیا سراتو 2 لیتری مونتاژ است که از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ در رده پایین تری نسبت اکسنت قرار می گیرد.
هیوندای اکسنت در سال ۲۰۱۲، توسط بنیاد ایمنی بزرگراههای امریکا (NHTSA) بررسی شد و این خودرو توانست 4 ستاره از 5 ایمنی را دریافت کند. با توجه به اینکه اکسنت یک خودروی میان رده محسوب می شود نباید از ان انتظار کیفیت ساخت خودروهایی چون هیوندای سوناتا و تویوتا کمری را داشت ولی در مقایسه با خودروهای چینی و خودروهای داخلی نسخه های کم کارکرد این خودرو گزینه مناسبی برای خریداران محسوب می شود.
خودروهای اصیل بریتانیایی که هرگز قدیمی نمیشوند
انگلیسیها سابقه خوبی در ساخت خودرو دارند و مدلهای مختلفی از خودروهای انگلیسی را شاهد هستیم که از ذوق و استعداد خودروسازان بریتانیایی حکایت دارند. در این بین از میان تمامی خودروهایی که صنعت خودروسازی بریتانیا راهی بازار کرده است بعضی از این خودروها جذابیت بیشتری دارند و به دلیل همین جذابیت است که هرگز قدیمی نمیشوند.
به همین منظور در ادامه با هم به ۱۰ خودروی اصیل انگلیسی اشاره خواهیم کرد که همچنان جذاب و دوستداشتنی باقی ماندهاند.
استون مارتین DB5 مدل 1965
سری خودروهای DB استون مارتین با احترام به نام سِر دیوید براون، بنیانگذار استون مارتین نامگذاری شدهاند. استون مارتین DB5 یکی از معروفترین خودروهای جیمز باند است و در سال ۱۹۶۴، شاونکانری، هنرپیشه بزرگ سینما سوار بر این خودرو در فیلم گلدفینگر در نقش جیمز باند حاضر شد.
استون مارتین DB5 به اندازهای اصلالت دارد که هرگز از مد نیافتاده است و حتی در فیلم اسکایفال نیز که چند سال پیش اکران شده بود شاهد هنرنمایی جیمزباند سوار بر این خودرو بودیم.
آستین هیلی 3000 MKIII مدل 1965
این خودرو پس از جنگجهانی دوم توسط انگلیسیها به عنوان یک خودروی مقرون به صرفه و اسپرت راهی بازار شد و پس از مدتی راه خود را به جادههای آمریکا باز کرد. کارشناسان صنعتخودرسازی بر این باور هستند که آستین هیلی باعث رونق صنعتخودروسازی انگلیس شده است.
محبوبیت آستین هیلی MKIII 3000 بیدلیل نیست چرا که این خودرو توسط دونالد هیلی، قهرمان افسانهای مسابقات اتوموبیلرانی طراحی شده است. آستین هیلی MKIII3000 اولین بار در سال 1959 عرضه شد و چهار سال بعد نسخهای قدرتمندتر از این خودرو را شاهد بودیم.
بنتلی کنتیننتال جیتی اسپید مدل ۲۰۱۳
این این نسخه از بنتلی در کنار طراحی اصیل و منحصر به فرد از امکانات موتوری خوبی نیز بهره گرفته است. این موارد باعث شده تا بنتلی کنتیننتال جیتی اسپید به عنوان خودروی انگلیسی شناخته شود که عمر چندانی از آن نمیگذرد اما انتظار میرود در آینده نیز آوازه این خودرو را همچنان در صنعت خودروسازی شاهد باشیم.
بنتلی کنتیننتال جیتی اسپید به یک پیشرانه ۶ لیتری با ۱۲ سلیندر مجهز است، این پیشرانه قدرتمند میزان ۶۱۶ اسببخار نیرو در اختیار راننده قرار میدهد تا با شتاب ۱۰۰ کلیومتر در ساعت در عرض تنها ۴ ثانیه جادهها را به تسخیر لاستیکهایش در آورد.
بی.ام.سی مینی مدل 1959
انگلیسیها ملت صرفهجویی نیستند اما بی.ام.سی مینی را با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی کردهاند. این خودروی مینی در اواخر سال ۱۹۵۰ میلادی راهی بازار شد و طراحی مکعبمانند آن باعث شد تا در ذهنها ماندگار شود.
بی.ام.سی مینی به اندازهای محبوب شد که بسیاری از کارشناسان صنعت خودروسازی این خودروی کوچک و دوستداشتنی را به عنوان تاثیرگذارترین خودرویی که در قرن بیستم ساخته شده است میشناسند.
جگوار تایپ ای ۳.۸ مدل ۱۹۶۰
جگوار این خودرو را باهدف عرضه در بازار آمریکا و سایر کشورها طراحی کرده بود و به همین دلیل جگوار تایپ ای ۳.۸ خودروی خوشقیمتی بود که ظاهری بسیار جذاب و دوستداشتنی داشت.
طراحی این مدل از جگوار به اندازهای زیبا است که انزو فراری، مرد بزرگ دنیای خودرو، جگوار تایپ ای را زیباترین خودرویی میداند که تاکنون صنعت خودروسازی روانه بازار کرده است.
در دل طراحی آیرودینامیک زیبای جگوار تایپ ای شاهد حضور پیشرانهای قدرتمند و سیستم تعلیق کارآمدی هستیم که این خودرو را در جادهها به پیش میراند.
لندروور دفندر ۹۰ مدل 1983
این خودرو درواقع نسخه بهینهسازی شدهای از لندروو است که در جنگ جهانی دوم استفاده میشد، لندروور دفندر ۹۰ به اندازهای کارآمد بود که هنوز هم در بعضی از کشورها در مزارع و مناطق سنگلاخ از این خودرو استفاده میکنند.
رانندگی با لندروور دفندر ۹۰ بسیار دلنشین و جذاب است و این موارد باعث شد تا لندروور دفندر کلاسی را برای خودروهای اسپرت و کارآمد تعریف کند و همچنان به عنوان یکی از اصیلترین خودروهای انگلیسی شناخته شود.
لوتوس سون و کاترام سون
این خودرو تجسم واقعی شعار مؤسس شرکت خودروسازی لوتوس است، وی معتقد بود خودروها باید ساده و سبک طراحی شوند و انصافاً هم باید گفت سادگی در طراحی تمامی قسمتهای لوتوس سون نماد پیدا کرده است. در نتیجه در سال ۱۹۵۷ شاهد اولین نسخه از لوتوس سون بودیم، یک پیشرانه چهار سیلندر ساخت شرکت فورد را در این خودرو شاهد بودیم، این پیشرانه چیزی حدود ۲۸ تا ۴۰ اسببخار نیرو را در اختیار راننده قرار میداد.
خط تولید این خودرو در سال ۱۹۷۲ متوقف شد و حقوق ساخت لوتوس سون به شرکتی واگذار شد تا این خودرو را با نام جدید کاترام سون تولید کند و در نتیجه همچنان شاهد نسخههایی از کاترام سون هستیم که اصالت طراحی صنعتخودروسازی انگلستان را در خود نهفته دارند.
مکلارن پی وان مدل ۲۰۱۳
این خودرو حکایت از این امر دارد که طراحی منحصربهفرد خودروهای انگلیسی هنوز هم زنده است و هر از گاهی شاهد مدلهای جذابی در صنعتخودروسازی انگلستان هستیم. مکلارن پی وان به یک پیشرانه بنزینی الکتریکی با ظرفیت ۳.۸ لیتر مجهز است که مجموعاً ۹۰۳ اسببخار نیرو را در اختیار راننده قرار میدهد.
از این خودروی افسانهای تنها ۳۷۵ دستگاه تولید شده است و مکلارن پی وان قیمتی بیشتر از ۱.۳ میلیون دلار دارد.
خودروی سهچرخ مورگان مدل ۲۰۱۱
شرکت انگلیسی مورگان در سال ۱۹۰۹ اولین محصول خود را که یک خودروی سهچرخ بود ساخت، حدود یک قرن بعد چارلز مورگان یکی از نوادههای که این شرکت به وی رسیده است برای زنده نگه داشتن نام اجداد خود نسخهای جدید از خودروی سهچرخ مورگان را ساخت که طراحی و امکانات جالبی داشت.
یک پیشرانه دوقولوی V با ظرفیت 2 لیتر را در این خودروی سهچرخ شاهد هستیم، به لطف این پیشرانه خودروی سهچرخی مورگان ۸۰ اسببخار نیرو در اختیار دارد و در عرض ۴.۵ ثانیه شتابی معادل صد کیلومتر میگیرد.
خودروی سهچرخ مورگان چیزی معادل ۱۸۵ کیلومتر سرعت دارد و با توجه به طراحی منحصر به فرد این خودرو میتوان پیشبینی کرد رانندگی لذتبخشی داشته باشد.
لیموزین رولز رویس فانتوم VI
امکان ندارد جایی صحبت از خودروهای اصیل بریتانیایی مطرح شود و نامی از رولز رویس فانتوم VI به گوش نرسد. این خودرو در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار تولید شد و تا سال ۱۹۹۰ در میان محصولات رولز رویس حضور داشت.
نسخه لیموزین این رولز رویس نیز به لحاظ امکانات و تجهیزات شیک و اشرافی زبانزد خاص و عام بوده است و تنها ۳۷۴ دستگاه از این خودرو توسط رولز رویس تولید شد.
لیموزین رولز رویس فانتوم VI به صورت کاملاً دستساز ساخته شده بود و یک پیشرانه V8 با ظرفیت 6.2 لیتر در این خودرو میزان ۲۵۰ اسببخار نیرو را در اختیار راننده قرار میداد.
برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.