۱۰ گران ترین ماشین جهان که شگفت‌زده‌تان می‌کنند(پارت 1 از 2)

شما هم دلتان می خواهد بدا نید گران ترین ماشین جهان چه ماشینی است و چه شکلی است؟ همان‌طور که بسیاری از عاشقان خودرو می‌دانند، برخی از محصولات لوکس و فوق‌العاده‌ گران‌قیمت دارای ویژگی‌های خاصی هستند و دستاوردهایی پیشگامانه‌ از تکنولوژی و هنر در تولیدشان به کار رفته‌اند.

تجمل و شکوهی که در این خودروهای لوکس وجود دارد، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. البته، نباید انتظار داشت بتوان نمونه‌هایی از این خودروها را در هر گوشه و کناری مشاهده کرد. این خودروها آن‌چنان گران‌قیمت هستند که فقط تعداد اندکی از مشتریان ثروتمند می‌توانند آن‌ها را خریداری کنند.

با این حال، حداقل می‌توانیم آن‌ها را در رویاهای‌مان داشته باشیم. در این مقاله، به فهرستی از ۱۰ گران ترین ماشین جهان اشاره می‌کنیم. البته، در این فهرست فقط خودروهایی را نام می‌بریم که دارای مجوز تردد در خیابان‌ها هستند. بنابراین، در ادامه از ۱۰ گران ترین ماشین جهان پرده‌برداری می‌کنیم.

گران ترین ماشین جهان

۱۰. لامبورگینی سنتناریو LP 770-4

اولین مورد از فهرست گران ترین ماشین جهان لامبورگینی سنتناریو LP 770-4 است که به مناسبت صدمین سالگرد تولد موسس این شرکت، فروچو لامبورگینی، تولید شد.

این گاو وحشی دارای موتور ۶.۵ لیتری وی‌شکل با ۱۲ سیلندر است که دور موتور آن به ۸۶۰۰ دور بر دقیقه می‌رسد و ۷۷۰ اسب بخار قدرت دارد. سرعت این خودرو تنها ظرف ۲.۸ ثانیه به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، و بالاترین سرعت آن نیز حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

میزان کارآمدی آیرودینامیکی لامبورگینی سنتناریو حدود ۲ برابر لامبورگینی آونتادور است.

قیمت: ۱.۹ میلیون دلار

۹. کوئنیگزگ رگرا

گران ترین ماشین جهان

کوئنیگزگ رگرا یک خودروی اسپرت هیبریدی است که توسط سازندگان سوئدی تولید شده است. این خودرو دارای یک موتور ۵.۰ لیتری تویین توربوی وی‌شکل ۸ سیلندری است. در این خودرو یک باتری ۴.۵ کیلو وات ساعتی نصب شده است و قدرت این خودرو تا ۱۵۰۰ اسب بخار می‌رسد.

کوئنیگزگ رگرا ظرف ۲.۸ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، و بعد از ۱۰.۹ ثانیه نیز از سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت تجاوز می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو ۳۹۹ کیلومتر بر ساعت است.

قیمت: ۲ میلیون دلار




برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.

15 خودروی لوکس گران قیمت جهان(پارت 4)

10 – بوگاتی شیرون – 2.7 میلیون دلار

بوگاتی شیرون

با قیمت پایه‌ای بسیار بالا که می‌تواند تا 3 میلیون دلار نیز بالا برود، بوگاتی شیرون توانسته تاج سریع‌ترین خودروی اسپرت تولیدی دنیا را روی سر خود بگذارد. طراحی بدنه آن فوق العاده جذاب و زیبا بوده و موتور 8 لیتری W شکل 16 سیلندر آن می‌تواند سرعت خودرو را تا 431 کیلومتر بر ساعت افزایش بدهد.

11 – لامبورگینی رونتون – 2 میلیون دلار

لامبورگینی رونتون

به مانند وننو رودستر، لامبورگینی این مدل تولید محدود را با یک طراحی فوق العاده زیبا و جذاب و پیشرانه‌ای قدرتمند طراحی کرده و روانه بازار ساخت. این خودرو با کمک پیشرانه قدرتمند خود قادر است حداکثر سرعتش را تا 355 کیلومتر بر ساعت افزایش بدهد.

12 – پاگانی زوندا Cinque رودستر – 1.85 میلیون دلار

پاگانی زوندا Cinque رودستر

این خودرو به عنوان یک رودستر دو سرنشین شیک و قدرتمند، توانسته در بازار خودروهای لوکس جای خوبی برای خود دست و پا کند. این خودرو که سرعتش را تا 480 کیلومتر بر ساعت می‌تواند افزایش دهد، مدلی است که توانسته اعتبار پاگانی در دنیای ابرخودروسازها را به میزان زیادی بالا ببرد.

13 – استون مارتین One-77 – قیمت: 1.85 میلیون دلار

استون مارتین One-77

عدد 7 در نام این خودرو بدین معنی است که فقط 77 دستگاه از آن تولید شده است. به لطف طراحی بدنه بسیار جذاب و موتوری قدرتمند، One-77 توانسته به یکی از قوی‌ترین و خاص‌ترین مدل‌های تاریخ استون مارتین تبدیل شود.

14 – زنوو ST1 – قیمت: 1.8 میلیون دلار

زنوو ST1

قیمت بالای این خودرو هیچ وقت نتوانست تاثیری منفی روی فروش 15 دستگاهی که از آن ساخته شده بود بگذارد. زنوو ST1 از یک موتور 6.8 لیتری استفاده می‌تواند و حداکثر سرعتی برابر با 375 کیلومتر بر ساعت دارد.

15 – کونیخزگ آگرا آر اس – 1.6 میلیون دلار

کونیخزگ آگرا آر اس

این شرکت خودروساز یا بهتر بگوییم ابرخودروساز سوئدی با رونمایی این مدل، انقلابی در دنیای ابرخودروهای رودستر به پا کرد. این خودرو با کمک پیشرانه بسیار قدرتمندی که دارد می‌تواند حداکثر سرعت خود را تا 440 کیلومتر بر ساعت افزایش بدهد.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.