اجرای صحیح جوشکاری سر به سر میلگرد

ضوابط و مقرراتی که برای اجرای جوش فورجینگ وجود دارد به طور کاملاً سختگیرانه تعیین شده است. به طور مثال یکی از ضوابط و مقرراتی که به وسیله مرکز تحقیقات راه و شهرسازی تعیین شده است، این است که در صورت استفاده از این روش جوشکاری، تمامی جوش ها در هر جای سازه باید به طور چشمی مورد بررسی و نظارت قرار گیرد و هیچ جوشی  فراموش نشود.

از آنجایی که برای اجرای جوشکاری سر به سر میلگرد پارامتر ها و عوال بسیار زیادی تاثیرگذار هستند در صورت استفاده از این روش در هر کجای سازه باید از قوانین و مقررات مخصوصی استفاده شود و هر لحظه کیفیت و اجرای صحیح جوش، تحت کنترل و نظارت دقیق قرار دارد.

علاوه بر این، برای اطمینان بیشتر کیفیت جوش های صورت گرفته، ناظر باید از هر دویست جوش انجام شده، سی عدد از آنها را به وسیله تست التراسونیک مورد بررسی قرار دهد. این ضوابط به قدری سختگیرانه هستند که در صورت وجود یک جوش مشکل دار، ایراد آن جوش حتماً باید برطرف شود، تا جوشکاری مورد تایید باشد. و در صورتی که تعداد جوش های اشکال دار از ۲ عدد بیشتر باشد، تمامی جوش ها باید مجدد تست شوند و در طول مدت بررسی هیچ جوش جدیدی اضافه نشود.

در صورتی که  با روش اولتراسونیک، نقصی در جوشکاری دیده شود، تنها لازم است تا جوش معیوب حذف و جوشکاری مجدد انجام شود و یا اینکه میلگرد هایی با قطر های مشابه اضافه شود.


فورجینگ میلگرد جوشکاری سر به سر بتن ساختمان آرماتور خاموت

آشنایی با سایر روش های جوش سر به سر میلگرد در آگهی رایگان شهر24


چگونه می توان از اجرای صحیح جوشکاری سر به سر میلگرد، مطمئن گردید؟

با توجه به موارد گفته شده، علی رغم اینکه این روش به طور کلی روشی غیر مطمئن و نا ایمن می باشد اما در صورت استفاده از آن تنها به وسیله تست UT می توان از اجرای صحیح آن اطمینان حاصل نمود اما متاسفانه این تست نیاز به پرداخت هزینه بسیار زیادی دارد که نشان دهنده عدم اقتصادی بودن این روش جوشکاری است.