۱۲ چشمگیرترین نوآوری خودرو در 2016(پارت 12)

نوآوری خودرو۱۰. این صندلی با فناوری بالا هنگامی که در شما استرس می‌بیند، ماساژتان می‌دهد.

 

فورِشیا (Faurecia)، تولیدکننده‌ی قطعات خودرو و مرکز تحقیقاتِ طراحی دانشگاه استفورد، صندلی خودرویی با عنوان صندلی فعال سلامتی ساخته‌اند که می‌تواند میزان ضربان قلب و تنفس‌تان را اندازه‌گیری کند تا از راحتی و هوشیاری‌تان اطمینان حاصل کند.

اگر تشخیص داد استرس دارید، ماساژ پشت را به شما پیشنهاد می‌کند. در این حالت راننده می‌تواند درخواست ماساژ را بپذیرد یا آن را رد کند.

معنی این نوآوری خودرو چیست: یکی از مشکلات سیستم‌های نیمه خودکار این است که آن‌قدر در آنها احساس راحتی می‌کنید که هوشیار بودن را فراموش می‌کنید. ولی حتی اگر یک سیستم فوقِ باهوش خودروی‌تان را براند، به این معنی نیست که در مواقعی که باید مداخله کنید، ندانید اوضاع از چه قرار است.

این نوآوری نشان می‌دهد چگونه سازندگان خودرو دنبال راه‌هایی هستند که هنگامی که رانندگی دیگر ذهن را مشغول نمی‌کند، رانندگان را هوشیار و راحت نگه دارند.

نوآوری خودرو۹. شرکت موبایل‌آی سیستمی را ساخته است که می‌تواند هر داشبوردی را ویژگی‌های امنیتی مجهز کند.

 

این شرکت یک سیستم ضد برخورد بر اساس دوربین ساخته که می‌تواند برای جلوگیری از بروز خطرات برای راننده، به هر وسیله‌ی نقلیه‌ای تجهیز شود. این سیستم هنگامی که راننده از مسیر خود منحرف می‌شود یا بیش از حد به خودروی جلویی نزدیک می‌شود، یا اگر هنگامی که تشخیص دهد وسیله‌ی نقلیه در حالت تصادف با عابر پیاده یا هر جسم دیگری است، ایجاد صدا می‌کند.

این سیستم هم‌چنین می‌تواند نشانه‌های مسیر و علائم رانندگی را تشخیص دهد و محدودیت‌های سرعت را نیز بخواند، بنابراین می‌تواند هنگام رانندگی پرسرعت با صدای بوق به راننده هشدار دهد.

معنی‌اش چیست: لزوما دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌ به شرکت تسلا برای داشتن ویژگی‌های مدرن امنیتی ندارید.

نوآوری خودرو۸. به همین ترتیب، شرکت وی‌ری (WayRay) برای بالا بردن دقت دید‌تان در جاده با استفاده از فناوری واقعیت افزوده اطلاعاتی را روی شیشه‌ جلو برای‌تان نمایش می‌دهد.

 

شرکت فناوری وی‌ری وسیله‌ای به نام نِیویِن (Navion) ساخته است: یک نمایشگر اچ‌یو‌دی که تصاویر هولوگرافیک را روی شیشه‌ی جلوی راننده به نمایش در می‌آورد. تنها راننده می‌تواند تصویر هولوگرافیک را به صورت کاملا رنگی مشاهده کند، که به راننده اعلام می‌کند با سرعت فعلی فاصله‌اش تا مقصد و همین‌طور تا پیچ بعدی چه‌قدر است.

فلش‌های سبز رنگی هم راننده را در طول جاده راهنمایی می‌کنند که هنگام تاریکی شب و دشواری دید در جاده می‌توانند مفید باشند.

معنی این نوآوری خودرو چیست:واقعیتِ افزوده می‌تواند به یکی از ویژگی‌های معمول برای خودروها در آینده تبدیل شود.



برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر 24 مراجعه کنید.