علت افت قیمت ماشین های چینی

افت قیمت ماشین های چینی با مقابله دولت با عوامل مخل بازار خودرو و ایجاد ثبات در بازار ارز، مسئله ای است که بسیاری از نمایشگاه‌داران آن را تایید می کنند. پس از ایجاد ثبات در بازار ارز، قیمت خودرو در سراشیبی قرار گرفت. گرچه افت قیمت ماشین های چینی به کندی بود اما در نهایت به جایی رسید که قیمت برخی از خودروها به زیر قیمت شرکت ها رسید. احتمالا می دانید که مدتی است بازار خودرو نوسانات و بحران‌های بسیار زیادی را تجربه می کند. امروز در حالی در مورد افت قیمت ماشین های چینی صبحت می شود که در روزهای ابتدایی سال، قیمت خودرو به شدت افزایش یافته بود. اما به تدریج و با تلاش دولت و دستگاه‌های نظارتی بر جریان نرخ بازار خودرو و افزایش عرضه خودرو نرخ خودرو به موازات افت نرخ ارز در بازار فروکش کرد. به طوری که در نیمه پایانی سال 98 کماکان افت لاک پشتی قیمت خودرو ادامه دارد.

تبیلغات اینترنتی خرید و فروش خودرو در سایت ایستگاه


افت قیمت ماشین های چینی شامل کدام خودروها شده است؟

با توجه به اینکه این روزها طیف وسیعی از خودروهای چینی از جمله جک، جیلی، برلیانس، لیفان، هایما، چانگان، دانگ‌فنگ، بسترن، ام. جی، بی.وای.‌دی، چری، گریت‌وال، هن‌تنگ، بایک‌موتور و اخیرا متفرقه هایی مثل بیسو در جاده‌ها و خیابان‌های تردد دارند، افت قیمت ماشین های چینی شامل تمام این خودروها شده است. حال ممکن است یکی کمتر و دیگری بیشتر افت قیمت را تجربه کرده باشد.

افت قیمت ماشین های چینی در حالی گریبان این خودروها را گرفته است که در ابتدا با قیمت مناسبی وارد بازار شده بودند، اما در نوسانات قیمت خودرو در سال گذشته، به شدت رشد قیمت داشتند و حالا امروز قیمت آنها تا حدی افت کرده است که به نوعی قیمت کارخانه غالب خودروهای چینی از قیمت بازار گران‌تر است. افت قیمت ماشین های چینی در شاسی بلند جک S5 ، جک S3 و سدان جک J4 به خوبی احساس می شود.

خودروسازهای چینی چگونه موفق شده اند؟

خودروسازان چینی به خوبی یاد گرفته اند و دریافته اند که چه طور و چگونه در مورد محصولات خود تبلیغ کنند و از چه راهی آن ها را معرفی کنند و روی چه نکات و ویژگی هایی تمرکز کنند تا خریدار را جذب خرید خودرو کنند. خودروسازهای چینی معمولا به فاکتور ایمنی در خودروهای خود اهمیت می دهند و تلاش می کنند ضمن استفاده از تکنولوژی های جدید و لحاظ کردن آپشن های رفاهی جدید، روی تصمیم خریدار برای خرید یک خودروی چینی تاثیر بگذارند. این در حالی است که در لایه های پنهان صنعت خودروسازی چین، موارد متعددی از پلت فرم های کپی شده، موتورهای شبیه سازی شده، گیربکس های مشکل دار و ضعیف و ایمنی ناقص دیده می شود که در کاتالوگ ها اصلا به آنها اشاره ای نمی شود. این مشکلات گاهی به گاز خوردن بی دلیل خودرو منجر می شوند. افت قیمت ماشین های چینی در حالی گریبان این خودروها را گرفته است که خودروهای چینی به بسیاری از این ویژگی های مهم اشاره ای نمی کنند. برای مثال عدم قید ستاره های ایمنی محصول، بی تردید نشان دهنده ناامن بودن خودرو است. چینی ها با افتخار 4 یا 5 ستاره بودن محصول خود را در کاتالوگ قید می کنند. مسلم است که عدم درج این مسئله به معنای ایمنی ضعیف 2 یا 3 ستاره از موسسه تست تصادف چین است.

وضعیت افت قیمت ماشین های چینی چگونه است؟

گرچه افت قیمت ماشین های چینی به کندی و با حرکت لاکپشتی است، اما به هر حال در فعلیت است. در واقع با توجه به تبعات افت نرخ خودرو بر رکود بازار، علت اصلی وضع کنونی بازار مقاومت خریداران و دارندگان خودرو در مقابل شرایط به‌وجود آمده است. بسیاری از متقاضیان با مقایسه نرخ خودرو با نرخ ارز در نیمه سال گذشته و شرایط کنونی نرخ ارز، معتقدند نرخ خودرو باید بیش از این کاهش پیدا کند. بنابراین به سمت بازار نمی روند.

افت قیمت ماشین های چینی تا کجا ادامه دارد؟

ظاهرا افت قیمت ماشین های چینی تا رسیدن به نرخ منطقی مصرف‌کنندگان ادامه دارد. زیرا علی رغم افت نرخ ارز و تثبیت در بازار، همچنان نرخ خودرو در مقایسه با نرخ دلار در نیمه سال ۹۷ بالاست. بنابراین با توجه به انتظار بازار افت نرخ خودرو تا جایی ادامه دار خواهد بود که به نرخ منطقی مورد نظر مصرف‌کننده در بازار برسد. با کاهش تقاضا و افزایش عرضه به بازار و دستگیری عوامل برهم زننده بازار خودرو که اغلب فروشندگان عمده‌ای هستند، فاکتورهای اصلی برای افزایش نرخ خودرو کنترل و مدیریت می شود و دیگر دلیلی وجود ندارد که قیمت خودرو بالا برود. افت قیمت ماشین های چینی تا جایی بوده است که حتی اختلاف نرخ کارخانه و بازار برخی از خودروهای چینی و یا محصولات مدیران خودرو بین ۲۰ تا ۶۰ میلیون رسیده است. افت قیمت ماشین های چینی در حالی در حال تجربه است که این افت قیمت در بازار خودروهای داخلی دیده نمی شود و اساسا این جریان بازار خودروهای وارداتی و مونتاژی را تحت تاثیر قرار داده است.

خرید انواع خودرو در بخش آگهی رایگان سایت شهر24

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.